Jak poradzić sobie z alkoholizmem?

przygnębiony mężczyzna trzymający butelkę z alkoholem

Alkoholizm jest trudnym do wyleczenia i podstępnym nałogiem. Często zaczyna się od kilku kieliszków wina „na rozluźnienie” lub niewinnego popijania piwa ze znajomymi. Z czasem ilość wypijanego alkoholu się zwiększa, prowadząc do coraz większego uzależnienia. Silna wola nie wystarczy, by przestać pić. Na szczęście powstają coraz lepsze metody walki z alkoholizmem. Poznaj jedną z nich – nowoczesną terapię W.H.W.

Przed rozpoczęciem leczenie z alkoholizmu konieczny jest detoks, czyli oczyszczenie organizmu ze szkodliwych substancji. Dzięki temu zmniejsza się głód alkoholowy, czyli uzależnienie fizyczne. Następnie konieczne jest rozpoczęcie terapii wyzwalającej z uzależnienia psychicznego. Stosowane są różne formy terapii indywidualnej, grupowej oraz farmakoterapia. Niestety, część osób wraca po jakimś czasie do nałogu.

Czy można leczyć alkoholizm hipnozą?

Niezwykle dobre efekty w leczeniu alkoholizmu daje hipnoza. Istnieje na to wiele dowodów, a w niektórych krajach UE leczenie uzależnień w ten sposób jest refundowane. Hipnoterapia pozwala dotrzeć do podświadomości, wyłączając krytyczne myślenie i poprzez technikę awersyjną wytworzyć u klienta negatywne skojarzenia związane z alkoholem, a także złagodzić stany lękowe i negatywne emocje, będące przyczyną sięgania po alkohol. Metoda daje stosunkowo szybkie oraz trwałe rezultaty, a przy tym nie ma skutków ubocznych. Musi być jednak prowadzona przez wykwalifikowanego i doświadczonego terapeutę.

Terapia 360 W.H.W jest połączeniem hipnozy z warunkowaniem klasycznym oraz technologią WR (wirtualna rzeczywistość). Takie nowatorskie połączenie wykorzystywane jest w terapii wielu różnych problemów psychicznych i somatycznych. Warunkowanie klasyczne pozwala na wytwarzanie określonych reakcji na bodźce, które pod wpływem hipnozy zostają utrwalone. Z kolei wykorzystanie gogli wirtualnej rzeczywistości umożliwia tworzenie multimedialnych wizji przedmiotów i zdarzeń, za pomocą których można wzbudzać u klienta m.in. niechęć do alkoholu.